fredag 22 februari 2008

Summering av uppladdningen till Vasaloppet 2008

Inför både Vansbrosimmet hade jag ca 6 km i bassäng simträning. Inför Lidingöloppet hade jag drygt 12 mil. Här vet jag inte riktigt vad rekommendationerna har varit på. Detta har jag tagit mig runt på, även om tiderna nog kommer bli bättre i år då den allmänna fysiken är mycket vassare.

En ofta förekommande rekommendation inför Vasaloppet är 50 mil skidåkning. Och inför Vätternrundan minst 100 mil cykling.

Sedan oktober så har jag åkt lite drygt 32 mil på skidor, merparten på "riktiga" skidor. Det ska bli intressant att se hur mycket man kommer få ihop inför Vasaloppet 2009.

Jag har ändå några roliga skidturer kvar. På tisdag t ex ska jag vara med i en skidstafett. Jag är nog inte helt återställd då, men den korta sträckan borde vara lugnt att köra. Beslutet att hoppa över Öppet spår var förresten rätt, med facit i hand. Febern har gett med sig först under dagen och jag känner mig lite omtumlad fortfarande. Har svårt att se att 9 mil hade varit "möjligt" i övermorgon bitti.

Inga kommentarer:

Anpassad sökning