torsdag 7 februari 2008

Välkommen - Kung Bore!

Den senaste veckan har jag varit helt besatt av vädret. Varannan timma surfar jag upp vädertjänsten och kollar vädret i Norberg. Hoppas på positiva besked, men varje gång så dyker de röda siffrorna upp - plusgrader. Bara igår var prognosen 2-3 plusgrader på fredagen, 3-4 plus på lördagen då Kristinaloppet går och 4-5 plusgrader på söndagen. Jag har snackat om spårslakt - precis som när jag under kvällen tog mitt sista pass innan loppet. Våta sönderkörda spår med dåligt fäste och glid.

Men så när jag surfade upp nu på kvällen fick jag lovande besked - en minusgrad på söndagsmorgonen och nollgradigt resten av dagen. Det finns alltså förutsättningar att spåra om på natten och har man tur blir det fler minusgrader. Den blöta snön fryser till och blir till en rodelbana. Då kan vi nog räkna in riktigt bra tider.

Ikväll var det meningen att ta ett lugnt pass. En timme och fem min körning. Dåliga spår och kunde därför ha disciplinen att inte köra på så hårt. 79% i snittpuls och en topp på 93% av maxpulsen.

Inga kommentarer:

Anpassad sökning