tisdag 5 februari 2008

Hur många armhävningar klarar ni?

Kolhydrattömningen går relativt smärtfritt, det är självklart lite påfrestande men inte lika jobbigt som jag hade föreställt mig.
Idag är sista dagen och jag håller nu på att tillreda en måltid med mycket kolhydrater. Sedan i söndags har jag käkat ca 100 g kolhydrater per dag.

Körde idag ett lättare styrkepass med min kroppsvikt. Eftersom detta är en träningsdagbok skriver jag nu ner: 27 armhävningar klarade jag vägandes 94 kilo vid ett maxförsök. Det är jag ganska nöjd med då jag nog hade kunnat ta några till vid en normal kost. Armhävningar är egentligen ett klassiskt styrketest som det kan vara kul att veta hur många man klarar av i olika faser av träningen. Det är dessutom nästan överdrivet "äkta" armhävningar med hakan någon millimeter ovan golv, brett isär mellan armarna och i långsamt tempo. Till Vättern kommer jag nog ha gått ner några pannor och då borde man kunna öka antalet rätt rejält.
Hur många armhävningar klarar ni (och med hur många kilon)?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är nog över 40, men det är till 74 kilo.

Anonym sa...

Vad är det för nått? Kan inte påstå att jag någonsin gjort en armhävning...

Motionären sa...

Då är det dags att testa.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Armh%C3%A4vning

Gubben på wiki gör dock lite halvdanna anser jag, gillar mer dem man ser hos militären.

Anpassad sökning