söndag 15 februari 2009

Ett halvbra pass

I fredags morse var jag ute och körde ytterligare ca 16 km. Tyvärr var jag lite okoncentrerad eftersom det satt en lapp om att en ring blivit upphittad vid Landvetter konstsnö. Jag kunde inte riktigt koncentrera mig förrän personalen kom och då visade det sig att det inte var min ring.

Jag var iallafall igång ca 1 h 20 min och fick lite mer stakträning. Så väntar väl ett sista pass men sedan är det bara uppladdning inför Öppet spår.

Jag ska nog köra en liten carboload och vara väldigt försiktig med ev kolhydrattömning.

Det borde inte bli några problem med spårkvaliteten i Öppet spår med den rutinerade Vasaloppsorganisationen nu när det är minus hela veckan. Yr.no visar -4 grader på söndagen och snö. Att valla inför Öppet spår undrar jag om jag inte ska leja bort när jag inte har glidvalla utan bara fästvalla.

Inga kommentarer:

Anpassad sökning