lördag 7 februari 2009

Ny tvåmilsrunda

Imorse var jag på Landvetter för en ny duvning. Men nu börjar den rasa ihop därute banan. Riktigt synd för jag hade behövt några snöpass till innan ÖS. Idag åkte man i slush och det var varken bra glid och inget fäste såklart, och då är den banan ganska hopplös. Första varvet gick på 10 min, men sedan blev det bara värre och de sista två varven kördes på 26 minuter.

Men så är det söder om polcirkeln nuförtiden att hålla till godo med vad som bjuds. Och spårgubbarna gör ett så bra jobb det bara går.
Idag körde jag 8 varv på den bana som jag alltså tror är 2,5 km och alltså 2 mil totalt isåfall.

Totaltiden för detta blev 1h 47 min, men då var jag bra sliten. Faktiskt samma tid som jag varvade 21 km på Mattila Ski Marathon förra helgen.

Nya handskar gav dessutom rätt bra blåsor i händerna. Fukttransporterande sa Stadium, dyngvåta säger jag. Craft är märket på skiten.

Inga kommentarer:

Anpassad sökning