måndag 23 februari 2009

Öppet spår 2009 - en värsting

Jodå, jag tog mig i mål på söndagens Öppet spår. Ska lämna en längre rapport om loppet senare, är nyss hemkommen och stelheten/träningsvärken har börjat tillta rätt rejält under eftermiddagen.

När vi åkte hem från loppet i morse intervjuade de banchefen på radion, vilket var intressant med tanke på hur många som svor över det obefintliga spåret igår. Tydligen hade de haft alla 12 maskinerna ute och jobbat allt de kunde för att göra bästa möjliga spår, detta var det nog INGEN igår som kunde tänka sig. Alla man hörde med var förbannade över att "spåret" lämnats åt sitt öde av Vasaloppsorganisationen.

Samtidigt hörde man från folk som åkt 30 ÖS/VL att detta var det värsta. Som debutant kan man om man är riktigt positiv se det som att nu blir det isåfall bara lättare Vasalopp framöver.

4 kommentarer:

OP sa...

Hej,
jag körde själv på söndagen och det går snabbare att beskriva en punkt på kroppen som INTE gör ont än en som gör ont. Jag tyckte ändå att arrangörerna försökte men när det på vissa sträckor bara är två spår då är det inte kul. Dessutom låg väldigt många konstant i vänsterspåret som inte borde ligga där...
Hälsningar
Olle

Motionären sa...

Hehe, ja träningsvärken i korsryggen som infinner sig nu tar begreppet till en ny nivå.

Ja, precis det ironiska. Arrangörerna hade tydligen kämpat som fan med spåret och ändå kunde man inte ana det. Och spårdisciplinen var som du säger urusel...

Vad gick du in på för tid?

OP sa...

Hej,
efter att helt tagit slut upp mot Hökberg så kom jag in på 9.02. Det blev för tungt när det ideligen byggde på under skidorna och man fick kryssa mellan spåren och ut i lössnön :-(
Men det är ju en vintersport som en av mina kära vänner uttryckte det...
Hur gick det för dig? Klarade du dig under 9 tim?
Såg på ett av din andra blogginlägg att det var du som hade tappat ringen i Landvetter. Jag såg lappen när jag var där uppe i veckan före ÖS. Har den dykt upp??

Motionären sa...

Hej
Nä, jag missade också, du slog mig t o m med några minuter. Försökte länge kämpa för att komma under 9h men fick ge upp sträckan med bara ett spår och ett lämmeltåg som var svårt att göra något med. Jag länkade nu resultatlistan, bara 32% var före dig, bra jobbat! Det måste du vara nöjd med ändå?

Nä, tyvärr saknas ringen fortfarande. Hoppas fortfarande att någon hittar den, ska åka dit å leta när snön smält bort om några veckor.

Anpassad sökning