tisdag 10 februari 2009

Snabbast i spåret

Idag var jag i konstsnöslingan trots allt. Det hade ju frusit på under natten och det var sämre spår, men bättre glid tack vare det.

Eftersom jag var där på förmiddagen så var det inte så många vassa utan mest pensionärer och folk som antagligen tränade inför Tjejvasan. Jag varvade alla om och om igen. Men efter halva tiden kom en riktig vass kille som åkte förbi mig och det roliga var slut.

Totalt körde jag i 1h 45 min och det blev nog 2,2 mil ca. Jag körde nu bara det korta varvet med bara stakning, så det kändes väldigt bra att utan att vara trött på något sätt pumpat stakning i nästan två timmar utan några större problem.

Jag såg att Engelbrektsloppet i helgen blev rätt lyckat med fler deltagare och ett snörikt arrangemang. Tur, jag tror inte loppet hade klarat många år till med så bisarra förhållanden som i fjol.

Inga kommentarer:

Anpassad sökning