onsdag 25 februari 2009

Vätternrundan 2009 redan slutsåld

Jag gick in och kollade på Vätternrundans sida då jag fortfarande har målet att klara En Svensk Klassiker under 24 h. Det är dock inte möjligt om man räknar start med skidåkningen eftersom 9 timmar är för mycket, 7h 30min var maximumet jag hade räknat med. Samt under 12h på Vätternrundan.

Således kunde man börjat med Vätternrundan och sett om det kunde bli starten på att fixa klassikern under 24 timmar. Så här skriver Vätternrundan: "Många som inte hunnit anmäla sig i tid till Vätternrundan söker nu efter en plats i andra hand."
I tid...loppet går i mitten av juni och sista platsen såldes i början av året, alltså ett halvår innan. Inte ens platserna till de som gör En Svensk Klassiker håller de längre.

Det känns lite sjukt att man ska behöva planera in lopp över ett halvår innan start för att kunna delta. De måste börja fila på en lösning som Öppet spår eller dylikt när det nu blivit så populärt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul med en motionärs/klassikerblogg.. Jag är precis ny i bloggvärlden, men ska försöka gå in lite på samma ämne med fokus på träning, hälsa mm... Känner mig i dagarna tom över att ha vart tvungen att sälja min startplats i vasaloppet på söndag pga sjukdom senaste veckorna... Kan säga att om du är intresserad av vätternrundan så finns nog möjlighet att köpa på forumet på rundans hemsida... Vill du får du gärna gå in och titta på min blogg som kommer att handla om träning - min egen och tankar och reflektion kring detsamma. www.motionscoachen.blogg.se lycka till med träningen. // Emil

Motionären sa...

Tack för tipset. Det verkar vara problem med att komma in på sajten?

Anpassad sökning