lördag 7 februari 2009

Ny rubrik på Klassikerbloggen

Jag har nu ändrat min underrubrik som tidigar löd om hur en motionär använder En Svensk Klassiker för att komma i form.

Jag tyckte den kändes lite inaktuell, jag börjar komma i bra form. Iallafall med måttstocken bland vanliga motionärer.

Jag lade därför till ett mål jag haft sedan jag hörde om det från tjejen jag cyklade stora delar av Vätternrundan med. Att klara En Svensk Klassiker på under 24 h.

Det är inte säkert att det blir just i år. Jag ligger efter med skidträningen som jag borde hunnit med mer. Om man räknar en rimlig sänkning på de andra grenarna, t ex att klara Vätternrundan under 12 h, så borde Vasan avklaras på högst 7h30min.
Och då är man lite utlämnad till omständigheterna när man ligger så nära gränsen. Är det sådant före som idag är det kört direkt.

Men som sagt, någon gång ska det ske och det kan gott bli nästa år.

Inga kommentarer:

Anpassad sökning